Zoals iedere liefhebber van klassieke auto’s weet; ze verdienen veel aandacht! Zeker na vier dagen rally-geweld.. Vaak worden urenlang rubbertjes ingevet, filters gecontroleerd en wordt de lak blinkend gepoetst. De beste remedie om het Luxemburgse zand uit de wielkasten te krijgen wordt vaak overgedragen van vader op zoon. De beste garagehouder in de buurt ontdekt u altijd via bekenden. En een goede verzekering regel je via de bank… Toch?
We spreken met Jan Willem van Es, marketingdirecteur van Hiscox Benelux en zelf fanatiek autofiel. Dat blijkt meteen uit het feit dat er breed uitgemeten wordt over zijn Austin A35, een in Engeland wereldberoemd autootje. “Een gek ding eigenlijk want het is een omgebouwde Sprite in een Austin jasje..” verklaart Jan Willem. “Ook niet echt een rallymonster want daar is hij te nerveus voor; het sperdifferentieel zorgt ervoor dat hij eigenlijk altijd in vierwiel drift de bocht om wil”. De oorsprong van zijn auto ligt dan ook echt op het circuit. Als huidige eigenaar zet Jan Willem deze geschiedenis voort en de auto rijdt daarom regelmatig nog rondes tijdens Good Wood Revival. Vanaf komend jaar gaat hij dat ook zelf proberen: “Eerst maar eens mijn race-licentie halen en de nodige kilometers in het rallyveld afleggen voor wat extra ervaring”. Op de vraag of hij dan ook echt een bestuurder pur sang is antwoordt hij: “ik moet toegeven dat ik heel erg snel verslingerd ben geraakt aan het navigeren, als ik een bestuurder vind die net zo kan sturen en zo’n betrouwbare auto heeft dan ga ik zeker naast hem of haar zitten!”
Hiscox is in de Benelux nog een redelijk onbekende naam, maar desalniettemin bezitten zij al een vrij fors marktaandeel. Tot op heden werden producten van Hiscox met name via tussenpersonen bij klanten aangeprezen. Met de huidige veranderende regelgeving rondom deze tussenpersonen wordt dit kanaal steeds smaller. De ambitie van Hiscox is daarom ook om als merknaam meer voet aan de grond te krijgen in o.a. Nederland. Deze strategie wordt kracht bijgezet door zelf actief op zoek te gaan naar potentiele klanten. De link met Jan Willem’s dagelijkse bezigheden en de SLS is daarom eigenlijk vrij snel gemaakt. “Wij zijn een zeer specialistische verzekeringsmaatschappij en richten ons op mensen met bijvoorbeeld kunstcollecties, landgoederen en verzamelingen antiek”. Als onderdeel van hun actievere klantbenadering vind Hiscox dit soort potentiele klanten onder andere in de klassieke rallywereld. Voilà, één en één was twee; de SLS Classic.
Hiscox biedt een scala aan services: “Bij verzekeringen zien we vaak dat mensen eigenlijk helemaal niet precies weten waarom, waarvoor en waardoor ze precies verzekerd zijn. Wij bieden daarom een uitgebreid pakket aan verzekeringen, voor inboedel maar bijvoorbeeld ook voor beroepsaansprakelijkheid. Wij behandelen iedere klant als uniek en wordt tijdens de intake de verzekering en de polis op de persoonlijke situatie ontworpen”. Eigenlijk net de afstelling van het Weber spruitstuk op de motor van uw getunede oldtimer. Die afstelling is ook bij geen model van het zelfde merk gelijk. De één wat meer benzine, de ander wat meer lucht. “Op de motor en bestuurder specifiek.. Net zoals onze verzekeringen, zegt Jan Willem lachend, ook op iedere klant uniek toegespitst”. Daarnaast zit u na schade of diefstal niet te wachten op lange claimprocedures en een stapel aan formulieren die u dient in te vullen. “Dat begrijpen we bij Hiscox ook maar al te goed! Omdat onze klant zo speciaal is behandelen wij hem ook zo. Kortom binnen 48 uur is de claim afgehandeld en vervolgens binnen 24 uur wordt de schade uitgekeerd” zegt Jan Willem. Kortom geen massaproducten zoals bij vele andere verzekeraars het geval is, maar een tailormade polis en de bijpassende service die u verdient!
Er is nog een link met klassieke auto’s en verzekeringen zeg Jan Willem. “Eigenlijk zou iedereen met zijn boedel net zo moeten omgaan als met zijn klassieker”. Het is immers heel normaal om zo nu en dan uw auto te laten taxeren, voor de verzekering wordt vaak gezegd. Als dit ook zou gebeuren met de inboedel, met de sieraden en met de kunstcollectie dan geeft dat de juiste verzekeringsdekking en dat scheelt teleurstellingen in de toekomst. “Het is maar een tip” zegt Jan Willem, “maar mensen vergeten het vaak gewoon, en dat is zonde.. Kortom de aandacht die op de oprit in de klassieker gestopt wordt zouden deelnemers ook in hun overige kostbaarheden moeten stoppen”.
Natuurlijk krijgt Jan Willem, en daarmee Hiscox, de gelegenheid om een tip te geven aan de deelnemers. Een gouden tip die de competitie kan helpen. Ofwel het is het moment voor de sponsor om de overige deelnemers met een kluitje het riet in te sturen en de broodnodige competitieve voorsprong te krijgen. “Eigenlijk wil ik alleen maar meegeven aan de overige deelnemers in het SLS-veld dat zij onbezorgd genieten van een prachtig evenement, een prachtige route en de prachtige sfeer. Dat is meteen een mooie bruggetje naar Hiscox, waar het credo onbezorgdheid is”.
Hiscox is een sponsor bij uitstek die met u als deelnemer mee denkt, zodat uw waardevolle spullen veilig en goed verzekerd zijn. Op die manier kunt u, away from home, onbezorgd genieten van de komende SLS Classic.