Scheveningen ligt er eind mei wat druilerig bij. Het weer zit niet echt mee de laatste tijd verklaart Hans van der Heijden, Operationeel Directeur van de Carlton Hotel Collection, waartoe het Carlton Beach als één van de 10 hotels behoort. Je zou het bijna niet denken maar het is wel degelijk lente en de strandtenthouders in Scheveningen zijn klaar voor zonnige dagen. Onder het genot van een biertje en een schamel zonnetje inspecteren we de, overigens ook vandaag drukke, nieuwe finishlocatie van de 50ste SLS Classic: De Carlton Beachclub.
De SLS kijkt terug op een ruim 10 jaar durende relatie met het Carlton Beach Hotel. De SLS rallycursus werd dit jaar dan ook in één van hun vergaderzalen gegeven. Inmiddels is Hans van der Heijden al 25 jaar werkzaam voor de Carlton Hotel Collection en kent daarmee de organisatie van binnen en buiten. Ook alle sponsoring is hem bekend. “Jaren geleden reed de toenmalige Sales Manager van het Carlton Beach Hotel altijd mee. Toen zij ons bedrijf verliet was plots een equipeplek vrij en ben ik ingestapt. Meteen verkocht voor het spelletje!“ Eigenlijk heeft hij zijn rallyhart dus aan het Carlton en de SLS te danken. Ook dit jaar doet hij daarom weer trouw mee in de tourklasse en hoopt hij het, na extra oefening tijdens de laatste Tulpenrally, de concurrentie knap lastig te maken in een prachtige Volkswagen Kever.
Een rally als de SLS Classic, met diepgewortelde verbindingen met Scheveningen verdient een gelijkwaardige finish. Zeker in een lustrumjaar. De prijzen zijn al een knipoog naar de Scheveningse haringvangst, en daarom prachtige haringtonnetjes. Om de SLS nog meer Schevenings te maken moest er natuurlijk iets met het strand gebeuren. “Daar kunnen wij bij het Carlton Beach Hotel voor zorgen” zegt Hans van der Heijden. De deelnemers kunnen daarom, na de gebruikelijk parade over de boulevard, genieten van de echte Scheveningse ervaring… Met de voetjes in het zand in de Carlton BeachClub!
Als enige hotel aan de Nederlands Noordzeekust beschikt het Carlton Beach over een eigen jaarlijks op te bouwen en af te breken, beachclub. “Los van onze gastvrijheidsverlening aan de individuele hotelgasten en passanten, zijn we ook gespecialiseerd in grote gezelschappen, dus de taps en tappers kunnen de deelnemers van de SLS zeker aan! Laat het maar snel september zijn…” Het belooft een fantastisch spektakel te worden. In een hippe en moderne beachclub staat dan namelijk een geweldige borrel, barbecue en afsluitende party te wachten. We richten er dit jaar op om de finish voor zowel deelnemers als familie (met kinderen) aantrekkelijk te maken. Nodig daarom vooral mensen uit…
Tot slot vragen wij iedere keer aan de sponsor om een gouden tip voor de overige deelnemers. Voor hen de mogelijkheid om de overige deelnemers op een dwaalspoor te zetten of om echt een kijkje in hun keuken te geven. Hans van der Heijden streeft, waarschijnlijk vanwege zijn zakelijk achtergrond, perfectie na. “Het is daarom altijd zaak om exact te weten waar op de kaart je bent. De enige truc daarvoor is meten, meten en nog eens meten. Ook iedere haarspeldbocht… Zo weet je altijd exact of je goed zit!” Laat dit een wijze les zijn voor iedere navigator, verdwalen kan er immers toe leiden dat de equipes Scheveningen nooit meer bereiken. “Dat zou zonde zijn, want dan missen ze een fantastische finish!”